wie is de ontdekker van zonnepanelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets wordt uitgevonden,niet ontdekt. Ontdekken doe je iets,dat al bestaat,zoals Columbus ontdekte Amerika.

Antwoorden (2)

Antoine Cesar Becuerel (1852-1908).
Amadea
13 jaar geleden
Het fotovoltaische principe is in 1839 ontdekt door de Franse natuurkundige Alexandre Edmond Becquerel. (Andere bronnen zegen door zijn vader, Antoine Cesar, dus waarschijnlijk hebben ze het samen ontdekt)

Op de foto staat de aanhef van het artikel van Edmond Becquerel waarin hij de ontdekking van het fotovoltaische effect uitlegt (Comptes Rendus hebdomadaires des Séances de l'Academie des Sciences, 1839, pagina's 561-566)

De eerste echte zonnecel werd in Charles Fritts in 1883 gebouwd.